Tuesday, August 12, 2008

apa sudah jadi..?Choon Han..


Baru saja kita mendapat berita yang menggembirakan di mana pemain badminton perseorangan ke 2 negara, Wong Choon Han telah berjaya menewaskan juara bertahan Olimpik, Taufik Hidayat.Kejayaan tersebut juga hampir menampakkan laluan Malaysia untuk merangkul emas di Olimpik Beijing..Tetapi semalam Wong Choon Han telah tewas kepada pemain yang tidak ternama dari Chinese Taipei dan ini amat memeranjatkan Malaysia.Apa yang tidak kena?adakah kerana tekanan atau terlalu yakin hingga memakan diri sendiri.Hal ini juga mungkin akan berlaku kepada pemain-pemain lain..marilah kita berdoa agar keyakinan para pemain meningkat bagi memburu emas pertama Malaysia.

2 comments:

EmBuN PaGi said...

Salam Olimpik,

pada pendapat embun pagi...dalam sukan badminton ni kite xboleh meletak satu harapan yang terlalu tinggi pada atlit kita, for sure le they all akan main dengan penuh tekanan, lagi satu umum mengetahui bahawa atlit-atlit kita agak susah untuk konsistent..kenapa mereka tidak konsistent?...embun pagi rasa banyak yang perlu dikaji?

aiShaH said...

Dalam sukan macam-macam boleh berlaku. Kekuatan mental dan fizikal amat penting dalam menempuh cabaran yang mendatang. Itu perlunya aspek sains sukan diterapkan kepada para atlit